Spousta úkolů nám dnes přijde do e-mailu – od šéfa, partnera, spolupracovníka či od manželky. Proč tyto úkoly ručně přepisovat, když lze e-maily přeposlat rovnou do Trella? Ukážu Vám, jak na to.
Nastavení přeposílání v Trellu
Každá nástěnka či karta v Trellu má svou vlastní adresu. Díky tomu můžete nejen posílat úkoly a ukládat je v Trellu jako karty, ale skrze e-maily i jednotlivé karty komentovat. Nejvíce ale používám právě možnost přidávat nové karty přímo zasláním e-mailu. Jednoduše přejděte do menu Zobrazit nabídku – Nastavení e-mailu nástěnky. Trello zobrazí e-mailovou adresu nástěnky a umožní nám nastavit, do kterého sloupce se budou karty po zaslání automaticky řadit. Osobně používám sloupec Today, který lze potom využívat i jako termínový pořadač.
Jak posílat e-maily jako kartu do Trella?
Modelová situace – přijde vám od zaměstnavatele e-mail, který vás nabádá k vykonání určitého úkolu. V předmět ihned víte, o jakou práci půjde, text e-mailu vysvětluje detaily a v příloze najdete i potřebné materiály k realizaci. Takový e-mail si samozřejmě můžete ručně přepsat do své nástěnku, ale proč to dělat, když má Trello tak dobrou funkci? Jednoduše postačí e-mail přeposlat na adresu, kterou jsme našli v předchozím odstavci. Předmět poslouží jako název karty, text jako popis a přidají se i přílohy (ve free verzi do 10 MB).
Skrze e-maily lze vytvářet i karty se štítky – stačí za text předmětu přidat křížek a jméno štítku (bez mezery). Pokud chci tedy skrze e-mail vytvořit kartu “Sepsat tiskovou zprávu” se štítkem Home Work, upravím předmět e-mailu na tvar “Sepsat tiskovou zprávu #HomeWork“. A zbytek Trello udělá samo.